In Concert

SPOOK
Donderdag 22 September 20.30u
Tickets: € 15

SPOOK is het gloednieuwe trio met Simon Segers (De Beren Gieren, Black Flower) op drums, Nicolas Rombouts (Ottla, Dez Mona) op contrabas en Filip Wauters (The Whodads, BlackBack) op pedal steel en gitaar.

Wat aanvankelijk begon in de zomer van 2019 als een éénmalige spontane jam, groeide al snel uit tot een solide trio dat moeiteloos de grenzen tussen vrije improvisatie en compositie overboord gooit. Het intense samenspel tussen deze drie doorwinterde muzikanten neemt de luisteraar mee op een filmische trip, waarbij flarden americana en country worden overgoten met een gezonde dosis psychedelica. Zelf omschrijven ze hun muziek als ‘free country’ of ‘post western music’. Daar zit de prominente rol van de pedal steel ongetwijfeld voor iets tussen.

De drijvende maar weloverwogen grooves van Simon Segers laten invloeden uit de prog rock traditie binnensijpelen in het repertoire. De open geest en vrije spel die eigen zijn aan jazz vormen een tweede basisingredient in deze zeldzame kruisbestuiving. Het resultaat is een unieke sound en een zoveelste verrijking voor die bijzondere creatieve ‘Belgian wave’

fotograaf Kris Verdonck

Dansvoorstelling: The Right Skin
CarmaMuse Band
zaterdag 22 Oktober om 20.00 u Bestel uw ticket


Het project “The Right Skin” is uniek muzikaal optreden, waarbij het verhaal met dans en acrobatie, en visuals wordt gebracht op basis van de eigen songs van de band CarmaMuse. Het is best vergelijkbaar met het concept van het welbekende “Cirque de Soleil”, maar is uiteraard niet hetzelfde.

Het verhaal gaat over de moeilijke zoektocht naar je ware aard en de reis naar het herontdekken en vinden van je eigenheid in een luide, complexe maatschappij vol invloeden en verleidingen. Als hoeksteen in dit verhaal vormt één van de songs “The Right Skin” als basis. Deze song gaat letterlijk over het vinden van het juiste “vel” (“finding the right skin”), het “vel” waarin je je (het beste) (thuis)voelt.


KATY TOO
Zaterdag 12 November 20.00u
Tickets: € 15

© Stefaan Temmerman/Katy Too

Katy Too is singer-songwriter Leen De Haes uit Kalmthout, afkomstig uit Heist-op-den-Berg (BE).

Ze groeide op met haar ouders’ lp-verzameling uit de sixties en seventies zoals The Beatles, Bruce Springsteen, The Mamas and the Papas, ABBA, Dolly Parton, … Dat hoor je ook in haar songs die behendig laveren tussen poprock, folk, country & singer-song. Zo werd ze onder meer vergeleken met straffe madammen uit die genres zoals Emmylou Harris, Carole King, Suzanne Vega en Michelle Shocked.

Katy Too bracht tot op heden twee full albums uit, ‘Quest For Honey’ (2012) en ‘Nine Lives’ (2016) geproducet door Wigbert Van Lierde. Als opvolger van Nine Lives – dat goed onthaald werd door de pers en airplay kreeg op radio 1 én 2 – is ze nu klaar met een nieuw album: ‘Fortysomething’.

‘Fortysomething’ is een persoonlijke plaat waarin de luisteraar wordt meegenomen in de wereld zoals Leen die ervaart als veertiger: de dingen die niet goed aanvoelen overboord gooien en trouw blijven aan jezelf, in conflict zijn met de tijd die genadeloos verder tikt, rust vinden in de schoonheid en de kracht van de natuur, gesetteld zijn, en, er zich bewust van zijn dat dood en bedrog steeds uit onverwachte hoek komen.

De single ‘Sunset Sundown’ stond verschillende weken in de playlist van Radio 2 en Radio 1 nam de single ‘Time!’ op in haar ‘Belpop Late Night’.

De pers over Katy Too:

“We wikken onze woorden: ‘Fortysomething’ is niets minder dan een krachttoer. Niet alleen is het een muzikale parel, een ijzersterke collectie van tien gevarieerde, fijn geboetseerde songs, alle van Leens hand, die je kan rekenen tot de familie der americana, al lang niet meer het prerogatief van Amerikanen.

Denk aan wat de grote Bonnie Raitt al jaar en dag uitbrengt, ja, die aanpak is het, maar met de nodige verschillen: Katy Too heeft wel degelijk een eigen gezicht.” (Antoine Légat, Folkroddels, maart ’22).

“De nummers van Katy Too staan, zowel intiem meanderend als energetisch en krachtig, als een huis enworden door haar uitstekende muzikanten naar een hoger niveau getild: smeuïge hammond, subtiele, perfect getimede drums, gedoseerde vilaine gitaarrifs, slepende baslijnen of frisse tweede stem: we mochten gisteren van een uitmuntend concert proeven!” (Gert De Bie, Staminee De Living, maart ’22)

Live laat Katy Too zich omringen door een schoon team van muzikanten: Bart Boonen – gitaar (Barbara Dex, The Popgun), Geert Schurmans – bas (The Scabs, Cooking With Knopfler, Stef Paglia), Edwin Risbourg – toetsen (The Bluesbones), Geert Mariën – drums (Stoomboot), Kristel Rombouts – backing vocals.


Beter dan Elvis ?! Kurt Vervloet
donderdag 17 november om 20.00 u

Er zijn weinig dingen die wij simpele sterveling beter kunnen dan Elvis, behalve opstaan na de val, (dat kan iedereen beter dan Elvis). 

Kermissen, frituren, sex, drank, drugs & rock’n’roll en Elvis spelen allemaal een grote rol in deze voorstelling, maar de hoofdrol in deze wervelende vertelling is weggelegd voor datgene wat er écht werkelijk toe doet, de liefde. En chocolade uiteraard, want chocolade helpt altijd!

‘Jetons aan de linkerkant afgeven, roulez roulez hopsa hopsa hopsa en we zijn vertrokken’, wie durft en stapt mee in deze rappe rups?

Tekst en spel: Kurt Vervloet
Regie en coaching: Hans Van Cauwenberghe
Speelduur: 65 min

Kurt Vervloet speelde in en maakte voorstellingen bij HETGEVOLG, oa. ‘Kado’ bij de opening van de nieuwe schouwburg en ‘Zijwegen’ een tranche de vie uit het leven van een vrouw aan de zelfkant van de samenleving en speelde mee in de film ‘Torpedo‘ van Sven Huybrechts.

Maar hij is ook ex-kermisklant, ex-schrijnwerker, ex-glazenmaker, ex-klusjesman, ex-magazijnier, ex-leraar, ex-cafébaas, ex-man. En een laatbloeier, geen jonge maker wèl een nieuwe maker.

Dit najaar komt hij, na ‘Van Den Berg’ uit 2017 over de vergeten belofte van een Olympische medaille, met zijn tweede monoloog ‘Beter dan Elvis!?’. In meer dan één betekenis de voorstelling van zijn leven. Vervloet wilde in zijn gloriejaren enkel in volle stadions aantreden, vandaag is hij  gelukkig elke keer wanneer hij opkomt.

Daarnaast speelt hij bij Cie. DeMachinerie, een collectief van poëtische bricoleurs uit Antwerpen. In de huid van Professor Haegenbeck trekt hij samen met Lady Livingstone langs scholen en pleinen met een kindervoorstelling over biodiversiteit en is hij reuzenschildpaddentemmer/wielerverslaggever bij ‘Les Géants du Galapagos’ over gans Europa.